Monday, January 4, 2010

Selamat Ulang Tahun ke 57


selamat ulang tahun ke 57 buat abah pada tanggal 3 januari 2010....

semoga panjang umur dan dikurniakan kesihatan yang baik (plz stop smoking!!)

semoga dimurahkan rezeki dan diberkati Allah di dunia dan akhirat...Amin.

Happy Birthday!!!!!!!!!




Puisi buat Abah..

biarlah hati ini mendakapmu wahai abah
biarlah jiwa ini merangkulmu
biarlah kepala ini ku sandarkan dibahumu
biarlah air mata ini terus mengalir
mengalir hingga menutup bibirku
begitu banyak dosaku padamu
begitu banyak aku mengecewakanmu
tapi tak membuat kau lelah untuk terus berjuang untukku

wahai abah yang aku rindui
wahai abahku yang satu
tegarnya dirimu menghadapiku
walaupun kau harus menahan malu

biarlah air mata ini menggenangi pipiku
biarlah air mata ini merendamiku
tak kuasa aku menahannya
mengingatimu yang sangat menyayangiku
mengingat suaramu di telingaku
mengingat semua kenangan indah yang kita lalui bersama

kenanglah aku wahai abah
rindukan aku wahai abah
peluklah aku wahai abah
biarlah malaikat yang menyambungnya
walau itu hanya hembusan angin fikiranku

terima kasih abah.....

(nukilan: sangga rima roman )

3 comments:

  1. Bday abah ko dekat2 sama ngan bday abah aku daaa....

    -cik su-

    ReplyDelete
  2. tu la pasal..pasni leh la celebrate bufday depa sama2.....mesti perangai pun sama!! haha

    ReplyDelete
  3. Hehehe, diubah jadi "abah" ya? No problem.
    Have a nice day.

    Salam
    Sangga Rima Roman Selia
    http://dekangga.blogspot.com

    ReplyDelete