Friday, January 8, 2010

DIGI....i will kill u


aku mmg tgh hangin dengan DIGI ni.....dah sampai tahap nak terajang maskot kuning DIGI tu.....dah takde lagi i will follow u.....sat lagi i will kill u!!!

pagi ni line broadband a.k.a BB kena bar!! sejak dari tahun 2009 mmg mcm tu..hampir tiap2 bulan kena bar......start tahun 2009 mmg bil dah tak sampai rumah....buat complaint kat DIGI punya branch pun tak guna.....suruh pi HQ!! bangang betol....

so ptg td dalam jam 5.30 adik aku dah pi bayar bil tu..RM 70 je....(aku pun tak paham, asal bil sebulan lewat dia bar!) camane la aku nak tau bil period nye kalo bil dah tak sampai.... bukan tertunggak lebih 2 bulan pun.....

kalau ikut prosedur biasa...lepas 2 jam pembayaran...depa akan connect semula.. so dalam jam 7.30pm aku check semula.....still tak connect lagi!! 10 minit lepas tu aku call DIGI Centre / Customer Service.....

biasalah kan...sume customer service mcm pundek!!! astro ke....digi ke....lembab nak mampos..

mcm DIGI ni.....bile call (016 2211800).....tekan 1 bahasa inggeris, tekan 2 bahasa melayu......aku tekan 2 (mengagungkan bahasa kebangsaan). pastu suara mesin tu tanya lagi.....jika anda pengguna DIGI sila tekan # (sah2 la pengguna DIGI yg call...takan la pengguna TNB nak call DIGI!!) pastu ade lagi.......sila masukkan no tel DIGI anda......aku pun masuk lah....016********. pastu ada lagi......pundek betul!! masuk nom pin la kejadahnye....atau nak ckp ngan operator tekan 0. aku tekan plak 0... sambil tunggu iklan yg merepek2 tu......mmg bangsat, nak abiskan prepaid aku!!

beberapa minit lepas tu.....sorang betina (sorry la...terpaksa panggil betina!!) jawab.... sila bagi no tel encik.....apa kebodohnye!! yg aku dah tekan nom tel tu td buat apa??? baik aku tak yah tekan2 td....terus ckp kat ko no tel tu!!! aku bg je la..dah malas nak layan...aku ckp apa problem..kenapa tak connect lagi??

pastu dia boleh jawab...duit tak masuk lagi!! pangrek betol!! FYI tuan2 dan puan2....sebelum ni mmg xde masalah sebegini...lepas 2 jam depa akan connect semula... pastu betina kerekk ni minta nombor resit....mn la ade kat aku!!! pastu aku letak je tepon..... geram gile....aku plak tak ingat nama betina tu......

bile aku dah dapat nom resit....aku call balik DIGI (i will kill u...)

panggilan ke 2 : "perunding mesra kami sedang sibuk..sila hubungi sebentar lagi" [mcm sial!]

panggilan ke 3 : "perunding mesra kami sedang sibuk..sila hubungi sebentar lagi" [mcm sial!]

panggilan ke 4 : lps aku ikut arahan suara mesin masuk kan no tepon....terus senyap....(p***)

panggilan ke 5 : lps aku ikut arahan suara mesin masuk kan no tepon....terus senyap....(p***)

panggilan ke 6 : "nom yg anda dail tiada dlm perkhidmatan"...{cibai betol!!}

panggilan ke 7 : baru ade manusia yg jawab....tu pun setelah suara "sila tunggu sebentar lagi" diulang beberapa kali!!! yg ni laki plak ...namanya Faiz..... aku terpaksa la cite balik problem aku.....pastu mamat ni ckp payment dah update!!! (walllaweeeiiiiii!!!!!) betina td tu tau tak guna sistem depa????? mmg bikin aku panassss!! aku ckp kat Faiz tu awat pompuan sebelum ni ckp payment tak update!! mamat ni ckp, "ye ke....." rs nak terajang je betina itu!

so faiz ni ckp giv him 5 minutes to reconnect back......

pastu aku buat aduan sekali pasal bill yg tak sampai2.....then faiz ni check sistem...dia ckp gue tak request bill............awat lagu tu plak DIGI oiiiiiiiiiiiiiiiii. mcm mana thn 2008 bil leh sampai rumah......2009 tak request plak.....kepala jingga btol la DIGI ni!!

tapi aku mmg pelik kenapa call ke 2 hingga ke 6 tak dpt tembus????? betul2 musykil.....aku rs depa dah tau num aku...pastu depa pakat sekat call aku!!! binawe betol!!

apa punya service la lagu ni???? haprak sngt.....

ni yg jasad aku dah nak meresap roh POTONG!! POTONG!! POTONG!!

so, kesimpulannya...aku telah kerugian prepaid sebanyak RM 4.69 dan masa 1 jam....


p/s: lega sikit jiwa dan raga ni bile dah lepas geram......plz la tlg improve ur customer service.....digi ke...astro ke..sama je...mcm pundekkkk!!

No comments:

Post a Comment