Monday, January 4, 2010

Kembali ke sekolah....


arini semua budak2 dah kembali ke sekolah......kembali jam la jalan2 di malaysia!! yang pasti mendapat tumpuan...budak2 darjah 1 la....macam2 drama kite boleh tgk.....ada drama gembira, ada drama sedih, ada drama histeria....hahaha..

aku dulu ms masuk darjah 1 tak lah teruk sngt mcm segelintir budak ni.....masuk sekolah pun nak melalak....mak bapak pun satu....dimanjakan sangt anak tu!!! tlg la biaq anak berdikari sikit....mcm aku dulu....dah la x pi tadika...so first time jejak kaki ke alam persekolahan....cool je...xde la kecoh2...balik sekolah pun jalan kaki je.....huhu

ni pengalaman kwn aku kat kedah sbg guru kelas darjah 1......semalam depa dah start persekolahan.....mmg pening bile jadi guru kelas darjah 1.....riuh rendah kelas tu....plg hebat histeria bagai nak gila....siap budak2 nye sepak cikgu smbil melalak.....ada yg nyorok bwk meja guru.....macam2 peel!!! yg mak bpk ni pun satu...dok bertenggek kat tepi kelas tu....pi la balik!! mn la anak tak melalak....mak bpk nye dok tepi kelas....tunggu je anak tu..pi balik masak lagi ada hasil......

so....cikgu ni sabaq je la.....nak rotan anak orang....kang tak pasal2 naik court! nak tengking...mak bapak kat luaq......biarkan je la.....

macam mn la kalau aku jadi cikgu?? mmg lunyai aku keje kan budak2 ni.....hehe.

so, kepada cikgu2 seluruh dunia....tahniah kerana anda merupakan insan terpilih dalam mendidik anak2 di dunia ini....hanya Tuhan yang dapat membalasnya....Amin.

No comments:

Post a Comment