Sunday, July 4, 2010

Nota Hujung Minggu

1. Jerman belasah Argentino 4-0!



Gile la Jermannn......gua respect lu! sudah bikin itu diego maradona tersimpul2 malu...hehehe. well done pd Miroslav Klose kerana tlh sumbat 2 gol!! so, gua confirm la Jerman akan rampas trofi World Cup thn ni...go Jerman! go Jerman!

haha....sejak bile la aku minat sngt ngan soccer ni kan??? persetankan je la.... gua mmg kurengg minat, eh silap!! mmg TAK minat sngt.....ntahla, yg aku ingat penah sepak bola dlm keadaan serius ms sekolah rendah...hahhahaa. that's cool!!

tp serius aku mmg rimas tgk org yg menonton bola ni....terpekik2....termaki2...aku yg leh sakit jantung..pastu yg dok mengutuk player2 tu...mcm la dia baguih sngt!!! kalau berani turun padang la wei....huhu.

pastu pasal world cup la mcm2 benda2 yg bodoh berlaku.....tidur bwh lori la....bunuh diri sbb Brazil kalah la.....yg lagi bengong Paris Hilton leh layan ganja sambil tgk soccer...WTF! pastu yg kononnye minat bola tu...bkn nye minat sngt pun..saje terikut2 org...konon cool la beb! poyo je!


2. "Tahniah Tiz Zaqyah berjaya membuatkan Fasha buka mulut" - Siti Jarum (Pancaindera)



hahaha....aku nak komen gak kisah plg jelek spjg 2 minggu lps....si FS ni mmg x leh blh...perasan cun! yg si jejai (nak muntah dgr nama dia!!) mmg perasan HOT! sesuai sngt la hangpa berdua ni.

bak kata siti jarum, kalau la si TZ tak masuk jarum, sampai kiamat pun si FS ni x nak ngaku!!ambik ko..... yg si TZ ni pun sengal gak...nak menggedik2 pun pandai2 la. alih2 kantoi..sapa yg malu? mereka dan keluarga mereka...huhu.


3. "Jangan percaya cakap saya!!! Tapi datang & dengar" - Dr Azizan Osman

korang kenal tak Dr Azizan ni?? alah yg selalu buat workshop rahsia tarikh lahir la...apa kejadahnye tu... tak ingat gak?? cube tgk gambar dia kat bwh ni..confirm akan ingat!



aku bkn la nak kritik Dr Azizan ni...ye la, dia mmg bijak pandai....pandai buat bisnes...tarik org ramai join workshop dia dgn kata2 hikmat nya " HIDUP LUAR BIASA". yg org2 kita pun dok percaya la...berduyun2 pegi dgn membayar yuran RM 45 seorang itu!

dok taksub dgn apa yg diperkatakan....konon percaya la apa yg dok dgr tu. bile nak berubah....kerana kata2 Dr Azizan...bukan kerana Allah. boleh gitu? sdgkan dalam Quran semua ada......tak yah hadir kursus2 cam gini..buang duit...buang masa. tu xpe lagi....jgn smpai tepesong sudah......;p

4. "Sebenarnya apabila saya menggadaikan tubuh badan, saya mahu ia dilakukan kerana seni dan bukan berbogel tidak tentu pasal seperti ditepi kolam"- Arja Lee


yg ni aku confirm ramai yg tak kenal....tak kenal pun xpe kot. korang mmg tak rugi. tp kalau nak tau pasal kisah mamat ni..kena la kenal sikit2....at least muka dia je cukup la. dia ni actor tuk film bodoh Raja Azmi.



so ade satu adegan bogel dlm film tu, dan si mamat ni telah mengeluarkan satu kenyataan yg bagi aku bersifat bangang!! "bogel kerana seni" kalau org kafir yg ckp camni aku leh faham lagi....tp bile seorang Muslim yg bercakap dan melakukan sedemikian...... aku kelu seribu bahasa. sejak bile plak dlm Islam boleh bogel kerana seni?? mazhab apa yg mamat ni ikut!

mmg la dlm qawaid fikh ade satu kaedah "innamal a'mallu binniat". tp kena paham betol2 la penerangan kaedah tu..... mmg la sesuatu amalan itu dilakukan kerana niat. ko kena identify la amalan tu camane...niat ko mcm mana? tp kalau nak berbogel kerana seni...aku rasa dah terpesong sngt!!

so, pd artis2 malaysia ni...next time kalau nak kuar statement pun, guna akal & minda yg waras...jgn kuar statement mcm ko tu pelakon Hollywood yg xde agama!!!


p/s: dah mcm menulis dlm ruangan surat khabar plak arini....hehe. selamat beramal!!

No comments:

Post a Comment