Sunday, January 23, 2011

Duhai wanita...

pg td singgah kedai nak beli paper....nmpk la muka dpn paper Metro Ahad kot, artis suam2 kuku... Syella Kamaruddin kot namanya. mak datok!!! seksi gile... sungguh daring! tergugat keimanan perogol2 seluruh malaysia....tak gitu?

apalah nak jadi, tu namanya mengundang musibah....kalau kena rogol camane? nak salahkan sapa? perogol? diri sendiri? atau masyarakat? tepuk dada tanya selera la oit! aku rs ni mmg masalah artis2 dan wanita2 kat malaysia ni.... kalau pasal aurat tu, mcm2 alasan yg diberi. tapi yg pasti mmg tak relevan la. antaranya.....

"saya tak nak jadi hipokrit, sy selesa pakai mcm ni" - Siti Zabedah.

"jgn nilai pada pakaian, ini antara sy dengan Tuhan. sy tak kisah orang nak cakap apa" - Mimi Faridoh.

"belum sampai seru, doakanlah semoga sy sampai seru" - alisia batrisia.

"suka hati aku la aku nak berbikini kat somalia, bkn kat malaysia. mak aku tak bising pun!!" - farisha sendat.

"akak tak selesa tutup2 ni, kat malaysia ni panas..." - kak timah.


*sekadar gambar hiasan (tiada kena mengena dgn sesiapa yg hidup @ mati)


tu la antara komen2 kebanyakan wanita2 di malaysia ni.....aku mmg tak paham! dah mmg termaktub dlm Quran yg menutup aurat tu WAJIB. bukan kena tunggu sampai seru!! pastu blh plak bg dalil2 yg yg membuatkan mereka kelihatan dungu! wtf!

lagi satu jenis pompuan2 yg kejap bertudung, kejap tak bertudung. mcm main magic2 plak ek? sebab apa ek?? boleh wanita2 diluar sana beri penjelasan? pi pejabat pakai tudung, blk rumah terus campak tudung ntah kemana..... adakah hanya di opis shj perlu tutup aurat?? pening..... aku penah gak membuat research (cewahhh...) pasal isu ini. antara sebab nye ialah makcik2 opis ramai yg bertudung, so depa pun kena la pakai tudung pi opis. takut kena kutuk. senario ni biasa dpt dilihat di pejabat2 kerajaan atau pejabat swasta yg majoriti org melayu. ntah la...

mungkin kah penghuni neraka kebanyakan wanita disebabkan isu ini? wallahua'lam.

so, pikirkan dan slmt beramal.




No comments:

Post a Comment