Monday, January 31, 2011

Drama King







omg!! this happen last friday. huhuhu. penuh dgn drama! kalah gerak khas. pagi tu lebih kurang jam 11 pg aku pi register sem baru kat IPB. seperti biasa kena isi form utk register subject, then aku keluarkan resit bayaran dari dompet. lps proses2 tersebut aku tak masukkan dompet ke dlm poket blkg blk. smbil tgn memegang dompet, slip register subject dgn cd. smbil melayan borak2 berilmiah antara makcik nik dgn penyelaras.

setelah selesai semua, aku pun berhajat utk pulang ke rumah. start kete dan berlalu pergi. dlm 100 meter slps keluar dari IPB, aku berhajat pula nak isi minyak sbb dah tinggal 2 bar je minyak. tiba2......

tiba2 aku hilang ingatan sekejap.......



dimanakah dompet ku?????

aku stop kereta tepi jalan jap. dan mencari segenap kereta. cr bwh seat, blkg seat....tidak ketemuan gak. call la plak makcik nik....dia pun tak perasan. pi blk masuk IPB....cr kat tmpt registration, kat tmpt parking td. takde gak!!! sngt tension....tp aku masih cool dan cuba utk redha je kalau hilang. huhu....

lps dah pasrah tu + redha tu, aku pun ambil la keputusan utk pulang. dlm otak ni dah terpikir nak cr bomoh (wtf). pastu plak cam terpikir nak buat report kat balai polis kat sini je. so, pi la mencari balai polis, jumpa la satu balai..lupa dah nama balai apa. tp depa duduk kat dlm kontena je...sian betul.

fyi...ni first time buat report police. sngt gementar.....hehe. lps dah selesai, depa bg 3 salinan report. tp kan...selalunye kalau nak salinan report mcm kena byr RM2 kan?? ni yg aku dgr.... aku pun tanya la...

aku: report ni kena byr ke? sy takde duit ni...

kakak polis: takpe..tak payah.

aku; ok. tq

aku mcm pelik gak kan....selalu dgr cite kena byr RM 2. coz my bro pn pernah hilang benda alah tu ms kat hostel, pi report hari ahad. siap depa tak bg report, alasan nye sbb hari ahad. kena dtg hari kerja. thats mean esok la...hari isnin. whatever la...

slps itu, pjg plak kronologi kes ni. aku pun terus membawa diri yg pasrah ini...masuk MRR2. tiba2, ala2 dpt hidayah....aku memanjang kan tangan menyeluk seat sebelah driver, kat tepi pintu. omg!!!! aku dpt merasakan sesuatu......dompet ku!!! terasa kenikmatannye bile jejari menyentuh dompet itu!! rasa nak keluar highway tu nak jerit kuat2 hati.

aku pun tak sure mcm mana blh terselit tepi tu?? myb ms aku campak benda tu dgan cd2, then dompet tu melantun2 terus terselit tepi pintu. mmg kereta ku ibarat batu belah batu bertangkup. kad mesra aku pun penah melantun2 gak, tp sampai skrg tak jumpa2.

lps tu balik la rumah seolah tiada apa2 yg berlaku. aku tak bg tau family members aku pun. takut kena gelak gila babi. huhu.

ok. itu sahaja cerita saya.

p/s: report polis tu kena tarik balik ke?? saya tak tau....;p

2 comments:

  1. bukankah sepatutnya nama aku tu jadi HEROIN cerita dan bukan sekadar picisan?
    hahaha...
    salinan report tu ko buat frame je!
    kan aku dah kata, mesti ada tercicir dlm kete!
    isk..isk..

    ReplyDelete
  2. haha..mn blh overshadow HERO malaya!!

    ReplyDelete