Thursday, September 16, 2010

Hari Raya!!


salam semua.........dah masuk raya ke 8 dah. kejap je masa berlalu....hehe. raya thn ni mcm biasa la. pulang ke kampung halaman di Jasin, Melaka. nasib baik kampung mak & abah sama kampung, cuma lain jalan je. tak yah gaduh2 nak balik raya mana.... aku ngan 3 org adik blk kmpung sehari sebelum raya. pagi tu sempat singgah jln tunku abdul rahman, nak cr baju melayu...disebabkan malas2 nak rayau2, terus pi Jakel je cr baju. rempat je baju melayu color merah...pastu terus balik kampung. jalan pun tak jam sngt aritu, dlm satu jam dah sampai tol air keroh.

thn ni tak tolong masak apa2 pun, sbb sampai ptg tu sume dah siap masak kecuali ketupat. thn ni masak rendang itik, kari daging, kuah lodeh, kuah kacang, etc. lps solat jumaat, kami pi raya ke Palong & Bukit Jalor yg terletak di N9. dan kesudahannya di raya pertama....majoriti mengalami cirit birit, myb dah mcm2 makanan yg disumbat.....perut aku dah masuk raya ke 3 br ok....minum bnyk Yakult or Vitagen.



lps blk puchong, rayau2 la umah sedara & jiran2 lama.....selebihnya menghadap TV. walaupun eosk ngan sabtu ni ada mid term exam....langsung tak menghadap buku!! ntah setan mn yg rasuk ni pun aku tak tau, mls gile nak study....ni pun buku dah bersepah atas katil, tp hampeh nak bukak....kenapa????

oh ye....ari senin aritu, bdk opis aku call bg tau, surat pertukaran dah sampai. so, secara rasmi nye....saya akan meninggalkan bumi kenyalang..yahoooooo!!!

ok...memandangkan jam hampir jam 12 tgh mlm, aku akan cube bukak buku ni....atau melelapkan mata. huhu....




No comments:

Post a Comment