Friday, June 25, 2010

Pening kepala ku!!

wassup guyz........aku tgh pening a.k.a biul jap ni. smlm dah dpt jadual kelas utk sem depan july 2010/2011.


*aku sdg cube berlagak kewl sat.....huhu


  • Pertemuan 1 - 10 & 11 Julai 2010
  • Pertemuan 2 - 7 & 8 Ogos 2010
  • Pertemuan 3 - 17 & 18 September 2010 (mid term exam)
  • Pertemuan 4 - 9 & 10 Oktober 2010
  • Pertemuan 5 - 9 hingga 13 November 2010 (final exam)

Semalam aku cube utk plan cuti.......dgn berbekalkan baki cuti lagi 23 hari sahaja aku cuba memastikan cuti pi kelas ngan perayaan2 lain boleh ngammmmm. secara kasar, aku memerlukan 20 hari cuti... oh tidak!! agak2 bos aku luluskan tak cuti itu??? berani dia tak kasi lulus....mmg aku bakar ofis tu!! aku serius ok!! haha..

dah la tiket belon bkn main mahal skrg ni....kalau dulu Air Asia gua leh dpt tiket pegi balik Kuching- KL dlm RM 160+, skrg tidak lagi!!!! even harga promo pun dah RM 200++ pegi balik... kejamnya mereka!!! MAS lagi la.....dulu pegi balik Kuching - KL dgn harga rendah leh dapat RM 300+, skrg mencecah hampir RM 400+. cibai betul depa ni....nak cover kerugian la tu...

so, skrg ni kalau nak book tiket balik.....guna Air Asia je la...."every flight will delay" menci tau!! dah la stewardess x cun........tak mesra alam plak tu!!! tp next mnth balik aku naik MAS..dah book awal last mnth.....;p

then arini, book tiket utk ogos & september......total sume pegi balik utk 2 bulan RM 501...duet lagi...huhu. balik hujung okt sampai nov nnti nak guna waran udara je....;p

utk kelas bulan september (17 & 18) gua pening ni....seminggu lps raya aidilfitri. sib baik 16hb tu public holiday....hari malaysia (tq tok jib!!) then hari jumaat tu aku leh apply cuti tanpa rekod sbb ms tu ade mid term exam..save cuti aku satu hari...hehe. so aku balik raya satu hari sebelum raya.....nak save cuti punye pasal....then balik srwk plak 20 sept (senin) sbb tiket 19 sept mahal gileeeeeee!! yg penting aku tak nak mcm thn lepas...blk mlm raya!!! sedih siul....x dpt berpuasa ngan family...huhuhu

pastu bulan oktober & november plak.....kelas on 9 & 10 okt. pastu adik aku kawin on 31 okt.....pastu final exam on 9 hingga 13 nov....pastu raya haji 17 nov.... adoi pening kepala den!!! aku rs mcm nak ponteng je kelas on okt tu..tp risau plak kalau ada kuiz or presentation kan.....tp tgk la camane nnti. yg penting aku dah decide tuk cuti 29 okt hingga 21 nov......gila tak??? almost a month ok!! mati la aku...kena buang keja nnti..huhu. ni mmg keputusan terpaksa...takan la aku nak turun Kuching - KL every 2 weeks kan...ingat aku ni cop duit....kalau ye pun tunggu pi rompak mn2 bank....main2 je ek..... ;) so...aku kena apply cuti 11 hari...sib baik ms final exam dpt cuti tanpa rekod...kalau tak masak aku!!

kalau ikut hati aku lps final exam on 14 sept tu nak balik je srwk...tp tu la kan raya haji plak menyusul 17 sept.....mcm tak sedap plak...ye la...mak aku ni jenis very ibu2 prihatin & sensitif....aku br sebut tak blk raya....dah mula emosi...banjir lagi tu...huhu. kang mula la tak lalu makan la...tak lalu tidur la....raya haji je kan...bkn ade apa pun. so sbg anak mithali..ahaks...terpasksa la sambung cuti tu........aku peduli apa bos aku nak marah...siap la aku maki blk kang!!! hehe...

mcm thn lps.....aku blk raya puasa ms mlm raya.....so dr airport adik2 aku jemput, terus balik melaka.....dlm hampr jam 2 pagi kot br sampai.... nak tau?? mak aku tak tidur2 lg...selagi tak nmpk muka aku...selagi tu dia x leh lelap..huhu. gini la gaya mak aku....so, kalau korang..agak2 sanggup tak balik raya??? of course tak nak jd anak derhaka kannnn.....hehe. tapi nasib baik la org melayu ni sambut raya puasa ngan raya haji je yg meriah.....kalau la maulidur rasul, awal muharam, israk mikraj, etc disambut dgn meriah.....tak ke naya aku kena balik!!! oh tidakkk..


aku sudah melalut ni.....anyway aku harap2 bos aku leh terima la permohonan cuti2 ku...amin.


p/s: jam menunjukkan 11.08pm...dah ngantuk ni....sok nak pi KFC...huhu. babai...

1 comment:

  1. Part yg ko cuti kat KL lama2 tu, bley tak spend time 1 hari hang-out sama?
    pi Sushi ke? Movie ke?
    sila adjust diary anda...ok?

    p/s aku rasa aku dah dapat menandingi Rozita Che Wan...
    wakakaaaa..

    -cik su-

    ReplyDelete