Monday, February 15, 2010

Semalam, Hari Ini & Esok......

semalam......
aku gembira dengan hal duniawi,
aku lupa dengan amanahMu,
aku alpa dengan tanggungjawabku,
aku tewas dengan bisikan sang iblis,
aku buta dengan cahayaMu,
aku hampa dengan takdirMu,
aku keliru dengan jalanMu,
aku bosan dengan ketentuanMu,
aku hidup dengan jiwa yang kosong,
aku seorang yang berdosa padaMu.....


hari ini........

Kau berikan aku kekuatan,
Kau sinari cahaya hidayahMu,
Kau bukakan pintu hatiku,
Kau tunjukan aku jalanMu,
Kau bimbing aku ke arah kebaikan,
Kau redhai kehidupanku,
Kau perkenankan doaku,
Kau lindungi aku dari syaitan durjana,
Kau kukuhkan Iman didadaku,
Kau ampuni segala keterlanjuranku.........


esok........

masihkah ada sisa- sisa kehidupan buatku,
Kau Maha Mengetahui,
masihkah Kau terima amalan ku,
Kau Maha Adil,
masihkah diri ini berguna pada Mu,
Kau Maha Mengasihani,
masihkah ada ruang taubat buatku,
Kau Maha Pengampun,
masihkah mata ini bisa melihat dunia,
Kau Maha Pencipta,
Hanya pada Mu aku berserah......


Semalam, Hari Ini & Esok.......
ingin ku abdikan diriku pada Mu sehingga akhir hayatku......


nukilan.....
Amerrul Anuar Mohamad
15/2/2010 12 malam

No comments:

Post a Comment