Sunday, February 14, 2010

Pemikiran sempit??

arini kawan aku ada post satu topic kat FB...

"Valentine Day: mengapa masih ramai antara kita masih menyambutnya walaupun sudah tahu asal usul budaya ini? tiada kasih sayangkah kita pada hari2 lain? let's diskas.."


so, aku just join diskusi ini....tp ade seorang Hamba Allah ni, myb dia berfikiran sempit atau misunderstanding...ni antara diskusi kami...


(boleh baca x? cube besarkan....blh tak?)


dalam komen aku yg pertama, aku ada cakap terpulang pada nawaitu masing2..tak salah kita berkasih sayang pada V day ini...tp jgn la menyambut disebabkan si Valentine ni...tetapkan hati pada-Nya.....so, maksud aku islam itu menggalakan umatnya berkasih sayang.....and aku ade mention awal..pada ikatan yg SAH!!

aku langsung tak suruh sambut V-Day dengan konsep asal..... tp tak pasal2 plak this women berdiskusi secara emosional (sila refer pada keratan FB itu)... aku pun malas nak layan org berfikiran sempit begini.....

seperti yg aku ckp di akhir komen aku... "Islam itu indah, mudah & syumul".. so renung2 kan lah...

p/s: last komen dia ckp aku tak leh terima pendapat org...WTF!! korang cuba tgk komen2 tu...aku rasa aku berdiskusi secara ilmiah....bkn emosional.... lantak pi la dia.....myb dia tak dapat kasih sayang yg cukup kot hari ini....that's why sensitif dengan perkataan kasih sayang...wawawawa!!

p/s: kenapa wanita terlalu emosi?? bercakap tidak menggunakan minda yg waras??

1 comment: