Monday, August 30, 2010

Saya sudah, anda bila lagi?


saya telah membayar zakat fitrah...anda bila lagi? hehehe... br sebentar td keluar sat pi cr amil utk byr zakat fitrah. kat srwk ni murah je..hanya RM 5.20! kalau kat selangor sampai RM 7. mahal giler kan.....sapa yg nak byr kat srwk leh hubungi aku...hahaha. (gurau je..)

so, pada mereka yg masih tak membayar zakat fitrah lagi.....pi la cepat. jgn dok tunggu lama2. mcm susah benor nak pi byr zakat tu, kalau pi bazaar ramadhan tiap2 ari tak kisah pun, sanggup meredah hujan dan panas terik. huhu.

kadang2 tu aku pelik bile ade jenis manusia yg sebelum solat sunat aidilfitri baru la terkedek2 nak jumpa amil byr zakat.....mcm buzy gile sepanjang 30 ari ramadhan tu kan. sbb apa? sbb ambik remeh benda2 gini.

rasa2 ada ke org yg tak byr zakat fitrah? nauzubillah.... jgn la kedekut sngt, harta kalau menggunung tinggi pun, tp takde "penyucian", tak guna gak....so, ayuh menunaikan kewajipan anda!!

"1 Malaysia, 1 Zakat Fitrah"

p/s; pesanan masyarakat ini dibawakan oleh Aku!!





2 comments:

  1. minggu lepas dah bayar..
    RM 7.00 sahaja.
    sapa pi makan buffet lg mahal drp ni

    ReplyDelete
  2. apa kena mengena zakat dgn buffet??? gua excited td, maklumlah first time byr zakat fitrah sendiri..hehe

    ReplyDelete