Friday, August 13, 2010

Berpuasa pd 11 Ogos....

salam semua, arini dah hari ke 3 ramadhan...kejap je kan??? sok lusa dah abis sebulan....sejak dua menjak ni masa cepat je berlalu....dah nak kiamat gamaknya..huhu. ok...thn ni hari pertama pose adalah sngt memenatkan!! tp ok lah...cuma tak pengsan je siang tu. pg2 masuk opis terus turun pi ladang- ladang sawit. bukan satu ladang ok!! 3 ladang...dengan panas terik nye. siap ade yg kena naik bot usang nak menyeberangi sungai sadong tu... seram gile! sib baik xde buaya yg muncul...kalau tak smlm keluar paper ngan tv.



sampai opis ptg tu, pastu dlm jam 4 pi cr makanan tuk berbuka. aku mmg x leh pi pasar ramadhan ni...rambang mata!! so hari pertama beli rojak ngan karipap rm1..dpt la 4 ketul. minum air mineral je.....huhu. actually, ms sahur smlm, masak nasi ngan goreng telur je...ltk kicap sikit....sedih kan?? huhu.

nak dijadikan cerita....lps maghrib tu...aku terpengsan!! tu la kan..letih sngt, aku dah tak mampu nak bertahan...alkisahnya...isyak jam 1 pagi...terawih hari ke 2 pun tak buat!! hari pertama buat ok!! smlm pun buat gak...hehe.

then smlm, cam tak berminat nak kuar cr hidangan buka. ntah la...sejak dua menjak ni nafsu mkn aku dah down! cam tak minat nak makan2 ni...asal ada je, ngap la. alih2 kirim kuih sampan je kat bdk opis..beli rm 2 dpt 6 ketul. kuih sampan tu mcm tepung pelita...tp dia 2 kali ganda dr yg kat kl..pastu dia putih je semata2...xde color hijau. last2...yg masuk perut secara sekarela 3 ketul, secara paksaan 1 ketul, masuk tong sampah 2 ketul...huhu. myb dah kenyang mkn roti butterscotch 3 keping ngan susu coklat. tu je dah cukup buat aku buka. arini pun ingat buka ngan roti je...sbb expired pd 14/8..rugi kalau tak abiskan.


credit to suanie.net

1 comment:

  1. ala bro..
    ok la tu berbuka makan ringan2 je
    pada aku, klw berbuka mkn kuih & roti pun ok
    janji time sahur aku makan nasi.
    hehehe..
    Butterscotch bread tu faveret aku apa..
    jgn pengsan2 lagikk !!

    ReplyDelete